Мешканці багатоквартирних будинків можуть не платити за неякісне прибирання
20 червня набув чинності порядок здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання або надання невідповідної якості.
Тепер мешканці багатоквартирних будинків можуть
не платити за неякісне прибирання будинку або непрацюючий ліфт. 20 червня 2019 року набрала чинності
постанова №482 від 5 червня 2019 року "
Про порядок здійснення перерахунку вартості послуги з управління багатоквартирним будинком за період її ненадання або надання невідповідної якості".
У разі надання послуг з управління будинком невідповідної якості,
плата за них може бути зменшена за ініціативою споживача або управителя багатоквартирного будинку.
В яких випадках може здійснюватися перерахунок?
Перерахунок здійснюється:
- у випадку
простою ліфту більше доби або неякісного його поточного обслуговування;
- в разі
неякісного прибирання або неприбирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території;
- якщо управитель
ігнорує поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;[/align]
- якщо управитель будинку
неякісно виконує або зовсім не виконує санітарно-технічні роботи, обслуговування внутрішньобудинкових систем.[/align]
- якщо такі послуги здійснюються якісно, але не періодично або із порушенням
правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів № 712 від 5 вересня 2018 року.
Більш повний перелік послуг, що мають надаватись споживачам міститься у
Примірному переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, що затверджений наказом Державного комітету Україні з питань житлово-комунального господарства.
Вимоги нового порядку застосовуватимуться для споживачів, які уклали договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком згідно з новим Законом про ж/к послуги.[/align]
До договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладених до 10 червня 2018 року застосовуються вимоги Порядку, затвердженого
постановою Кабміну від 11 грудня 2013 р № 970.
Як здійснюється перерахунок?
Для того, щоб перерахувати вартість послуг, споживачам необхідно
скласти акт-претензію відповідно до Порядку, затвердженого
постановою №1145. Перерахунок здійснюється протягом місяця після отримання управителем акту-претензії, або рішення управителя про його визнання.
Сума перерахунку зараховується споживачу в оплату майбутніх платежів, а у випадку припинення дії договору між споживачем та управителем, сума перерахунку враховується під час остаточних розрахунків із споживачем.
Перерахунок має здійснюватися стосовно не тільки тих, хто склав акт-претензію, а всіх споживачів, яким послугу було надано невідповідної якості або взагалі не було надано.
Всі судові рішення щодо оскарження неправомірних донарахувань за комунальні платежі, ви можете знайти у системі аналізу судових рішень VERDICTUM. Отримати тестовий доступ в VERDICTUM можна за посиланням.